Friday 6 January 2012

KBYE

gua nak tanya kejadah apa gejala "kbye" ni ?
uolls dah tau kan gejala "kbye" ni sdg berleluasa di facebook kan ? Haaa , ni kejadah apa ?
okay gua terangkan , gejala kejadah ini biasanya di tulis di status para awek dan para gadis yang merasa dirinya hot lah , mereka tidak langsung memikirkan perasaan kaum lelaki yang kebanyakannya kacak seperti gua , akan meluat bila tengok status2 begitu . Kalau "khye" gua boleh consider lagi , ni "khye" kejadah sungguh .
Alaaasorry la sapa yg berkenaan , ni nasihat gua , kalau nak buat status yang ada "Kbye" tu buatlah panjang2 sikit , jangan ah pendek sangat , tau2 "kbye" dem sangat tu . contoh :

"okay lapar sgt kbye!" (dem tak dem lah status ni)

gua suggest macam ni

"khye lapar sangat ni, oyeaaaaahh yipieeeee , nak makan apa erk ? lapar tak terkata ni . oyeaah lagi , status ni nak panjang lagi ni, oyeaaahhh sangat2 . kbye"

see ? penggunaan khye dan kbye kena kan ? haa macam tu la , yang oyeahhh2 tu ikut kreativiti masing2 la , nak gune yoheeahhh pun boleh , ikutlah yang mana berkenan .

ingat ! jgn pendek dan hot sgt status tu , walaupun ramai yang like , tapi lebih ramai yang meluat . Jangan tertipu dengan yang like status ada , kemungkinan besar separuh dari mereka like kerana anda hot dan cuba mengambil perhatian anda ,sebab gua pun pernah like dan sekarang sangat insaf  , walhal dalam hati mereka menyumpah seranah status anda , gua yakin ramai lagi diluar sana yang sama pendapat dengan gua . oyeeeaaaahhh ! sampai sini la teguran gua KBYE !

p/s: kbye boleh digunakan di dalam nasihat seperti di atas . sila jgn meluat dengan gua

0 comments:

Duit beli kete lain