Monday 23 January 2012

Kisah Ali dan Lisa Surihani

Assalamualaikum.
Gua tak tercadang pun nk buat satu lagi entri ni sebenarnya , tapi semua tu bersebab . Masakan pokok bergoyang kalau tiada angin yang goncang . Sama juga mcm gua , masakan gua rajin nak tulis entri ni kalau tiada angin yang goncang gua . Gua sebenarnya nak simpan benda ni , malas tulis lagi , tapi takut gua lupa pulak , jadi gua pun dengan gelojoh terus hasilkan entri ni .

Gua nak cite pasal Lisa Surihani , ala artis yang tengah top sekarang ni , lagi lagi berlakon filem "Ombak Rindu" baru baru ni , yang terkenal dgn dialog ni dalam cite tuh " Ghedo itu pasghah , pasghah itu menyeghah " peh memang top lah cik Lisa ni . Gua pun ketawa lah jugak mendengar kepelatan beliau . Tapi takpe , bukan itu gua nak cerita . Masa kecik kecik , gua pun pelat jugak , semua orang pelat , so biasalah tu , mungkin dia masih terbawak-bawak budaya dia ketika kecil . Gurau je jgn maghah .






salah satu scene dalam Ombak Rindu . ceh konfiden je 

Series gua bukan peminat dia pun , kiranya dia tak termasuk lah dalam carta hati gua . Okay nak dijadikan cerita , tiba tiba tiba gua termimpi dia kemarin , dalam mimpi gua tu , kitaorang jadi macam kawan baik , gua bawak dia balik kampung gua , then macam macam lah lepak rooftop , biasala mimpi  . Tapi lepas bangun tu , gua rasa macam something , rasa macam real doh mimpi tadi .

"Ahhh ! kenapa dengan mimpi tadi ? !! ahhh !! kenapa perlu mimpi bukannya realiti ?!  "

Jeritan tu gua hanya mampu jeritkan di dalam hati gua lepas gua nak bangun subuh . Tiba tiba rasa lain macam je tau , padahal gua tak minat dia , tiba tiba mimpi dia , sedangkan Katy Perry yang gua sangapkan selami ni tak perah pulak nak muncul dalam mimpi  . Gua pun terus buntu dan buntu , gua tak tau nak cite kat sape perasaan gua time tu . Nak cerita kat adik beradik gua , huh semua tak minat dia . Nak cerita kat mak gua , lagi lah dia tak nak ambil tahu . 

So gua dah pikir masak masak , gua terus bukak fesbuk , cari fanpage dia , gua luahkan kat ruang comment tuh . Pehh gua memang cite habis habislah kat situ . Harapan gua dalam hati 

"Pleasee Lisa Surihani , kau like lah comment aku sbg tanda kau baca , jgn hampakan aku"

Yaa ! memang harapan berunsur terdesak . Gua bukan apa , just nak dia tau yang gua mimpi dia je , mana tahu dia mimpi gua jugak ? Pastu nak cari fanpage gua takde . So gua lah yang sepatutnya kena ambil langkah yang wajar  terlebih dahulu kan ?

Tiba tiba 

Dia dan sapa entah sorang lagi like gua punya komen

Gua memang terkejut lah ! Ini menunjukkan dia baca komen gua , yes ! gua berjaya . Kecoh kan gua ? padahal orang lain dah macam macam , bergambar apa suma , gua setakat di like komen pun nak bising . Gua tak peduli semua itu . Haa tu yang korang kena paham dengan masalah gua . Bayangkan gua dah mimpi dia , then tiba tiba muncul perasaan yang sgt sukar untuk gua zahirkan . Gua tak tau apa , cinta ? rindu ? entah . Tau tau dia like komen gua , apa lagi , bangga dan malu lah gua . Actually gua tak baca pun status dia tu , gua main bedal je , gua luah je terus cerita gua sepenuhnya , pastu bila baca komen orang lain , semua dok ucap takziah . Gua kehairanan , gua terus tengok balik , rupanya dia buat status pasal arwah bapa dia , patutlah dalam beribu komen , komen gua je dia like , sebab tak kena tempat sekaligus dapat mengambil perhatian dia haha . Rasa bersalah pulak , nampak sgt gelojoh nak luah perasaan . Tapi yang pasti sekarang , dia sudah tahu cerita gua . Tak payah lagi gua nak pendam pendam . Ohh Lisa ..  Are we made for each other ? HIHIHI

Gua pun tak tahu macam mana benda ni boleh memberi impak yg besar dalam hidup gua . Tiba tiba gua dah jadi peminat dia , mungkin bukan peminat nombor satu , tapi gua boleh digelar sebagai peminat dia lah sekarang . Tu jelah kisah gua .

Kalau korang berminat nak beli T-shirt Lisa Surihani , boleh lah contact gua ( iklan ) .

p/s: gua malu nak tunjuk gua punya fesbukk sebab gua mmg pemalu .

33 comments:

Travelogue said...

sori la.komen yang 'ali' tulis tu terpadam.so,,tak sempat nak bace.

MUZAK said...

terpadam ? why why why ?

Martika Diyana said...

uhuhuhu...... jarang tgk die belakon watak antagonis kan....
garang2 pun cute hahaha

Lady Milo said...

pelat itu cute..

iAmCekbolat said...

lu mmpi basah eh ali?
ptut la angau smcm =="

ezy.fia said...

bse nye yg xminat 2la t'bwk2 dlm mmpi..
kehkehkeh,,

Unknown said...

haha ..cool ..nice entri ler

Orkid Edyliyne said...

hehe. dia pernah keluar dalam rancangan jangan tidur lagi.
die cakap, sebab die memang tak pandai walaupun dah cube berkali kali.
dulu OE pun pelat 'r' jugak. hehe. ^^

Kumang Lelang said...

haha...ini la 1 tindakan berani mati tp wa tabik spring la sma lu..cewah2.:D

Fara Fasihah said...

hak3.. mesti bangge gile comment kena LIKE dgn artis? mesti kecoh bebeno.. hahaha :D
pape lah ali.. asalkan kamu bahagia ~ haha ^_^

Unknown said...

wushh sampai terbawak dlm mimpi hah kamu, hahaha haish suka beno ya bila lisa like komen dia.. :D

Saddila said...

adei .salah post komen pun , lu still cool kan . terbaiklah . kalau gua, dah nangis dah . hahaa

Izzah | zulkifli said...

hihi..

sy pon penah mimpi gak. tpi bukan dengan lisa surihani..

sy mimpi dgn que haidhar. ta thu lah mcm mne boleh mimpi padahal langsung ta amik port pasal dy..huhu

Ahmad Sabree said...

nice entry...
i follow you...
follow me back okey...
http://sabryoppa.blogspot.com/

si robot comel said...

aku dulu mimpi shaheizy sam dua kali kot, haha mmg gila

CikTeddyCorner said...

lol..excited lorh ali punyer entri.haha

Suraya Aris said...

saya pun pernah mimpi artis gak. byk kali kot. hehe yg paling best johan asari aka botak =P

Unknown said...

x prasan pla pelat dia time tngok cite tu..

shamyheart said...

haha, ttiba rasa lawak pula..

hazirah kasimon said...

haha :D ok ali.

Pesona Algebra said...

untunglah mimpi lisa :P

Mak Usu said...

hahahah... untung la dapat mimpi ngan lisa.. apepon lisa memg comel la.. tapi syg dah nak kawen dah...hihi..melepas ali..

Rowena Zainuddin said...

Amboiiii. Bukan main lagi kau ye.
So, skrg da jadi peminat lisa x?

Unknown said...

Lisa Surihati tak nak? hehehe

Unknown said...

alaa,orang cantik kalau pelat pun orang cakap cute aje le..
untungle masuk mimpi.hahah

AyuAdzum said...

You are funny..thats why I follow you..diperhebatkan lg dgn music background yg sgt seronok.ahahaha

AyuAdzum said...

apa2pun,part lisa g like comment kmu tu btul2 cool..Tak sangka ya..:D

Atiqah Wadiah said...

sy peminat lisa sughihani..nk satu tee lisa for preee :p

littledolphin said...

hahaha

kelakar dowh!

Ahmad Sabree said...

i follow you...
follow me back okey...
nice entry n blog yang sangat superb!
ni link blog saye....
http://sabryoppa.blogspot.com/
http://shaberry92.blogspot.com/
kalau boleh follow lah 22...
hehehehe...terima kasih...
nice to meet you....

QielaLuv said...

what ??!!

Nadiawati Jemat said...

cute nye u...i komen kat lisa, lisa x bagi perhatian pon..best..!! LIKE...

hazanis said...

lisa cute..=)

Duit beli kete lain