Thursday 12 January 2012

Solat Jumaat

Pehh , entri gua semakin hari semakin berbaur keinsafan . Bagus kan gua ?okay stop puji , dah tanggungjawab gua kan selaku manusia yang lemah . Semakin lemah gua, semakin banyak nasihat yang gua kasi .



Okay sempena beberapa minit lagi gua dan korang ( lelaki ) mahu menyambut solat jumaat , gua terdetik lah nak bagi secebis dua nasihat yang berguna . Solat jumaat adalah solat yang dilakukan pada hari jumaat , wajib nih ! tapi ramai yang buat tak endah je , gua malu 3x! mungkin korang tak nampak , yelaa pegi masjid , penuh je masjid kan ?Korang tahu tak disebalik kejadian misteri ni , sebenarnya terdapat segelintir manusia yang suka ponteng solat jumaat ni , gua pun pernah dulu ,tertido . Haa tu alasan yang sering gua dengar dan sering gua pakai . Pastu siap ada yang main main dok cakap

"berdosa kalau kita tinggal tiga minggu berturut turut , tapi kita baru dua minggu ,  HIKHIK" siap boleh gelak gedik lagi

Apa jenis manusia la ni ,haishhh . Pandai pandai la pikir , gua nak bagi nasihat pun tak pandai , hoho so pergi lah semayang jumaat dengan khusyuknya . Kemas nasihat gua ?

sorry la gua tepaksa tamatkan nasihat ni dengan sangat laju , ada hal.
love you KATY PERRYY CAYANGG !

0 comments:

Duit beli kete lain