Saturday 7 January 2012

SIAL

haaa topic gua hari ni masih lagi bertemakan facebook , sebab uolls semua ada facebook kan . tak kan gua nak tulis pasal friendster sedangkan zamannya sudah berlalu sangatsagat . So , gua nak story ni , masih lagi berkaitkan status . Status apa ? status apa ? status apa ? ulang lah banyak kali lagi supaya menambah konfiden gua untuk jawab sekaligus menambah unsur saspen di dalam blog yang cukup indah ini . Macam ni ceritanya  , gua nak cerita pasal status facebook yang terdapat banyak unsur carutan . Ala uolls mesti ada lah paling2 kurang  2 3 orang rakan kat facebook yang buat status sebegitu rupa yang kejadah lah sangat . Ni contoh gua nak bagi

"Sial kau pempuan cibai takyah nak plastik sangat lah"
ni status gua reka sendiri , kreatif kan gua , meh peluk gua ramai ramai .

 Okay dah siap peluk , gua nak sambung ni , status sebegini rupa selalunya di buat oleh perempuan wanita , gua tak nak ambil tahu la tahap bengang dia tu macam mana , yang gua nak bengang ni apsal lah kurang sopan sangat wanita hari ini . Yela nak dibanding dengan zaman dulu2 , zaman atok nenek gua , tak pernah pulak gua dengar mereka melemparkan kata2 tidak elok , bahkan satu pun gua tak pernah dengar . Biasalah puji family sendiri kan ? korg pun kalau nak puji family korg , sila lah , gua takde hal lah , gua suka samasama kita dapat puji keluarga masing2 , dengan cara inilah kita boleh bawa malaysia ke persada dunia . okay sambung balik , sampai mana erk ? jap gua nak baca balik . Pasal tahap bengang baru gua ingat lepas baca balik , haaa wanita  tak kisah kau marah sangat paling sekalipun terhadap sesiapa ,janganlah kongsi dengan rakan dengan cara sebegitu rupa , yela semua org tak suka , tipu lah kalau ada yang suka , yang like pun 8-9 orang je kan ?(kalau lebih tu , memang kau org paksa secara kejam) tu pun kawankawan rapat kauorang kan ? sebab apa diaorang like ? sebab diaorg kesian sangat takde org yang like status kejadah mencarut tuh . Yela kat sini gua boleh terap erti persahabatan pulak , sweet kan ada rakan yang macam tu .. Berbalik kepada yang tadi ,insaflah wanitawanita dan segelintir lelaki yang terlibat . Tapi setakat ni gua penah la tengok sorang je laki yang update status berunsur sial tuh . Seperti post gua yang lama , gua ada ajar cara nak buat status kan ? samaah dengan post kali ini , contohnya

"uolls , i nak logout dah ni ok bye see y'all"
nampak ? penggunaan perkataan sial dalam bahasa inggeris sekaligus tak mengguris perasaan org lain dan sekaligus jua lu org dapat mencarut dalam status .


ingat tau yang terlibat ? berhentilah buat benda2 kotor di status , semua sakit hati , walaupun begitu , gua doakan yg terbaik .

MUAHHH !

0 comments:

Duit beli kete lain